Selasa, 19 Januari 2010

Pengajian Waraqat dan Penjelasan Isu Kalimah Allah Berdasarkan Tauhid Tiga


Sekadar pengumuman buat penuntut ilmu sekalian. Laman web Islam4Peace sekali lagi telah melancarkan satu lagi kuliyah ilmu buat semua di slot Bingkisan Taman Syurga.Kuliyyah mingguan tersebut ialah bacaan kitab Syarah Waraqat karangan Imam Al Mahalli Rahimahullah oleh Ust Hairul Nizam bin Mat Husain, pelajar Master Usul Fiqh, Universiti Al Azhar Kaherah.

Kuliah ini akan diupload setiap minggu dari mula hingga tamat kitab. Sahabat semua boleh menontonnya dengan melayari www.islam4peace.net di bahagian video@i4p di bawah rancangan Bingkisan Taman Syurga.


Kedua ialah rancangan baru terbitan islam4peace iaitu Detik Semasa. Rancangan ini diterbitkan untuk mengupas apa jua isu semasa berkaitan dengan agama Islam dan untuk terbitan pertama, rancangan ini mengupas isu penggunaan kalimah Allah yang disampaikan oleh Ust Mohd Nazrul bin Abd Nasir, pelajar kuliah Usuluddin syukbah Tafsir, Universiti Al Azhar Kaherah.

Rancangan ini boleh ditonton di islam4peace.net di bahagian video@i4p di dalam folder Detik Semasa dan di laman Penjelasan Kalimah Allah berdasarkan Tauhid Tiga .

Semoga sedikit usaha ini dipandang oleh Allah sebagai bukti cinta pada agamanya dan para sahabat juga boleh berbakti dengan menghebahkan perkara ini kepada yang lain. Semoga ikhlas sentiasa berada di dalam hati kita. Doakan kami yang sedang berjihad di dewan exam dan selamat menghadapi peperiksaan buat semua mahasiswa dan mahasiswi Al Azhar, Mesir.

Terima Kasih kepada Saudara Azrul Azuan yang bertungkus lumus di dalam menyiapkan segmen ini buat penuntut ilmu semua..Semoga Allah taala jua yang membalasnya..

Sumber : Blog Saudara Azrul Azuan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...