Isnin, 14 September 2009

Sumbangan Amat Diperlukan ...Mohon Perhatian

Salam Ramadhan semua, bersempena dengan bulan mulia penuh keberkatan ini, saya mohon sumbangan dari ikhwah , akhawat dan para pembaca blog ini untuk membiayai proses pembedahan adik IFFAH HANANI BINTI ABDULLAH (anak Ustaz Abdullah & Ustazah Mekiah, kedua-duanya merupakan guru di Sekolah Menengah Islam Darul Ulum Pokok Sena, Kedah Darul Aman) yang didapati mengidap penyakit jantung berlubang. Kos pembedahan dianggarkan sebanyak RM 30 000 (Ringgit Malaysia tiga puluh ribu) dan akan dijalankan pada awal bulan Oktober ini. Sumbangan anda bolehlah di bank in kan ke dalam akaun ABDULLAH BIN RAMLI BIMB 02 011 02 041397 0 atau WAN AMINUDDIN BIN WAN ALI BIMB 02 011 02 044200 0 @ May Bank WAN AMINUDDIN BIN WAN ALI 1520 2301 4419.(Tolong maklumkan kepada saya selepas bank in) Sumbangan amat dialu-alukan...




Ust Abdullah (Memakai Jubah)


p/s: Saya mengenali al-Fadhil Ustaz Abdullah Ramli dan Ustazah Mekiah ketika sempat mengajar di SMIDU tahun lepas.Pengorbanan mereka untuk melahirkan generasi pelapis pejuang Islam sangat dikagumi.Moga semua dapat menyampaikan sumbangan walaupun sedikit kepada mereka.

Biaya itu terlalu besar, maka mohon sangat-sangat untuk sebarkan sebanyak mungkin berita ini moga semua dapat melaksanakan tanggungjawab sebagai mukmin...

Muslim sesama muslim ibarat satu tubuh.Sakit satu anggotanya, maka akan terasa keseluruhan anggotanya akan kesakitannya..

Mohd Nazrul Abd Nasir,
Rumah Kedah , Hayyu 10,
Kaherah Mesir...

10 ulasan:

  1. Assalamu'alaikum ustaz,
    Saya memanjang mesej ini ke dalam forum-forum dan mendapat maklum balas dan CADANGAN sekiranya mempunyai akaun Maybank atau CIMB mungkin lebih ramai boleh membantu memandangkan kedua akaun bank ini ada akaun ONLINE. Insya Allah.

    Sekiranya ada akaun Maybank atau CIMB, sila maklumkan. Terima kasih.

    BalasPadam
  2. terima kasih ustazah wardah syaukiyah :) saya akan cuba usahakan untuk tanya kembali kepada pihak berkenaan berkenaan akaun tersebut..

    terima kasih banyak2 :)

    BalasPadam
  3. Salam ust nazrul.terima kasih atas keprihatinan...cuma ana nk bgtau sikit,ustazah mekiah tak nak kalau boleh publisiti sangat...sikit pembetulan, jumlah bukan RM40 000 tapi RM30 000...sila betulkan..syukran..ana online selalu..insyaALLAH bangchik19@yahoo.com..pa2 offine pn xpa..

    BalasPadam
  4. salam ust wan..ye ke?? tapi dah terbagitau pun :) baik ana akan betulkan..cuma tue la depa dok tanya kalau2 ada akaun maybank n CIMB ok skit ..sebab senang nak bagi sumbangan guna online..

    syukran..kim salam kat ust Lah n Ustzah Mekiah..

    BalasPadam
  5. Ana tnya dh kat ustazah mekiah..xda cimb ngn maybank...amik no akaun ana...maybank 1520 2301 4419 nnti2 ana buka akaun cimb no :)tp kena maklum la bila dh transfer online noo..

    BalasPadam
  6. Syukran atas makluman dalam blog ana. Insya Allah, apa-apa nanti ana maklumkan pada ustaz melalui blog la ya.

    (Ana bersimpati atas ujian pada keluarga ini kerana kedudukannya sama, bezanya ana lebih bernasib baik kerana kedua orang tua mampu membiayai kos perubatan ana.)

    Moga adik Iffah cepat sembuh. Insya Allah :)

    BalasPadam
  7. terima kasih banyak ustazah..

    jasa baik ustazah moga Allah taala jua yang membalasnya ..

    ustazah pun pernah kena bedah jugak la ye? skang nie dah ok ??moga sihat selalu

    BalasPadam
  8. Salam.
    Makluman. RM 200 telah dimasukkan ke dalam akaun maybank Saudara Wan Aminuddin. (saya telah menghantar sms kepada ustaz nazrul)

    TQ.

    BalasPadam
  9. Syukran jazilan kepada penderma..Allah jua membalas dan moga digandakan ganjaran di bulan ynag mulia ini..ust nazrul,ni no fon ana...019-575 9322

    BalasPadam
  10. Ni emel/ym/friendster ana : bangchik19@yahoo.com . klu ada pa2 info nk mklum,offline ym pn xpa..

    BalasPadam

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...