Khamis, 17 September 2009

Ziarah Syeikhuna al-Allamah al-Muhaddis Muhammad Ibrahim hafizahullah dan Para Auliya' di Iskandariah


Tiada apa yang ingin disampaikan..Moga semua dapat menumpukan sungguh-sungguh malam-malam terakhir bersama Ramadhan yang tercinta ini..

Semalam saya bersama sahabat-sahabat berkesempatan untuk berbuka puasa bersama Syaikhuna al-Allamah al-Muhaddis Syeikh Muhammad Ibrahim al-Kattani hafizahullah..Ziarah ini bertujuan berbincang dengan Syaikhuna berkenaan pembacaan kitab Sahih Bukhari anjuran PMRAM pada 17-20 Oktober 2009 ini..

Alhamdulillah Syaikhuna bersetuju..Kepada sesiapa yang belum mendaftarkan diri silalah daftarkan secepat mungkin untuk Majlis Ilmu yang julung kali diadakan sebegini..

Alhamdulillah sempat juga semalam Ziarah Maqam para auliya di sekitar Iskandariah..terasa nur dan keberkatannya..Sempat juga bersama para sahabat membaca sedikit qasidah karangan al-Imam Busiri rahimahullah di sisi pengarang kitabnya iaitu al-Imam Busiri sendiri..

Semoga kita semua dapat selalu bersama dengan para ulama..Tak dapat bersama, sekurang-kurangnya jangan membenci para ulama ..

Maaf sudah beberapa hari tidak mengemaskini blog..Agak sibuk kebelakangan ini.. Doakan semoga diberikan keberkatan masa oleh Allah taala kepada kita semua..Amin

Gambar kenangan di Iskandariah ada di sini [ Ziarah Ulama ]

Mohd Nazrul Abd Nasir,
Kaherah Mesir

1 ulasan:

  1. SubhanaLLah, ALlahu Akbar, bestnya dapat bersama para ulamak...

    Ya ALlah, hidupkanlah kami di kalangan ulamak. Agar selalu dapat menghirup ilmu dari mereka..

    BalasPadam

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...