Isnin, 15 Mac 2010

Ceramah Maulid Di Syubro


InsyaAllah , esok saya akan mendiskusikan risalah yang disusun oleh saya sendiri yang saya beri nama " Sirajul Huda Bi Zikra Ihtifal Maulid Sayyidi al-Mujtaba".. Semoga semua dapat mengambil manfaat dan moga kecintaan kepada Baginda sallallahu alaihi wasallam akan semakin menebal di dalam jiwa sanubari kita semua..Aminn

Mohd Nazrul Abd Nasir,
Rumah Kedah Transit Hayyu 7,
Kaherah, Mesir

4 ulasan:

  1. majlis bid'ah tahunan.

    BalasPadam
  2. salam sejahtera...ana rasa tajuk tu mcm ada yang tak kena dari sudut bahasa, yang betulnya " siraju huda fi zikri ihtifal bi maulid sayyidi al-mujtaba.
    سراج الهدي فى ذكرى احتفال بمولد سيدي المجتبى

    والله اعلم

    BalasPadam
  3. salam saudara anon.. sebenarnya bahasa arab nie luas.. penggunaan huruf jar itu juga terlalu luas. malah sesama huruf jar juga boleh mengambil tempat huruf jar yang lain..jangan la cepat sangat kata org tulis tak kena la , ape la..

    mungkin huruf jar yang ditulis oleh Ust Nazrul tue , membawa maksud ba' sababiah.. iaitu dengan maksud.. " Obor @ pelita yang membawa kepada hidayah dengan sebab mengingati sambutan Maulid Sayyidi al-Mujtaba.." Jadi tak la salah maksudnya.. jangan la cepat sangat nak menghukum tak kena dari segi bahasa ke ape ke..

    lagipun saya pun nak tegur gak.. arab tak sebut zikri.. tapi Zikra.. :) sama2 menegur ye..

    Apa2 pun tahniah kepada Ust Nazrul.. :)

    BalasPadam

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...